Daily.Life.Of.A.Housewife



Jag glömmer lixom bort att jag börjat blogga. (det är inte så att jag får många mail om kommentarer som påminner mig heller. ja det är en pik!) Å det kommer förmodligen aldrig upp till den nivån det va på innan. Men i närheten kanske. Bilder såklart. För det gillar jag & alla mina vänner älskar att dom aldrig kan börja äta innan jag tagit kort på maten eller att jag måste ta tusen outfit bilder för att alla kanske blir suddiga.


Lyxhustru. Hemmafru. Jag skulle kunna vänja mig. & Alex med. Det är lite som ett gemensamt mål. Han jobbar & drar in tillräckligt mycket pengar i månaden så att vi båda klarar oss. Jag ser till så att huset är städat, tvätten tvättad, maten står på bordet när han kommer hem & när det finns små liv i familjen så ordnar jag med skjuts osv. Jag skulle ju kunna tänka mig å jobba lite. Kanske 2-3 dagar i veckan. 3 st 6 timmars pass. Det är nog lagom.

Det skulle va precis som idag. Jag körde Alex till skolan (för han har börjat nu. andra dagen idag) 8.30. Bilen lämnade jag på ICA medans jag gick en rask promenad på 1 timme, lämnade tillbaka filmen vi hyrde igår & köpte en avokado. Väl hemma käkade jag världens dunderfrukost, vek ihop tvätt & bäddade sängen. Nu är det duschen & disken kvar & jag har heeeela dagen kvar. Ja om jag nu bott här uppe.. jag ska ju sitta i en bil i 6 timmar.


Vet inte riktigt var jag vill komma. Kanske mest att det är skönt med semester!




Kommentarer
Postat av: Jalde

Hemmafru är också vårt (eller iaf mitt, hehe!) mål. Visst låter det härligt? :)

2010-08-17 @ 17:46:42
URL: http://lifeoftaini.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0