5 dagar. De går för fort!




Började med frulle 07.45.



Sen väntade vi på bussen som skulle ta oss till huvudstaden Nicosia.



När bussen gått sönder & va bytt till både ny buss & chaufför kom vi äntligen iväg.

    

Det är vår på Cypern & allt är väldigt vackert. Grönt är skönt!



    

Sen kom vi fram till första stoppet. Hantverscentrum.

         

         

Men vi tyckte de va mindre intressant. Så vi tog oss ut i solen tills bussen gick.

    

Sen bar det vidare till nästa ställe. Nån katedral & museeum. Lika ointressant. Säkert kul om man gillar sånt där med historia. De e ju rätt häfigt med alla bevarade grejer. Men inga foto fick tas. Lite tråkigt.



           

Sen bar det av till innerstan. Första den gamla delen av staden. Underbart mysigt & jag sa: - Här vill jag bo! Men jag har ångrat mig nu. Fint visst. Men borta bra men hemma bäst. Så e de ju!

         
    
En snabb runda & sen vidare till Turkiska sidan. Här va de tullkontroll & visumskrivande å allt.

         



Efter dålig shopping gick vi tillbax till den grekiska sidan. Käkade carbonara. Gud som jag längtat efter den där carbonaran, för jag har då aldrig ätit någon god i Sverige. På cypern däremot. Men denna innehöll massvis med champinjoner. Efter lite pill funkade de. Inte lika god som förra gången. Men god. Iste till de!

    





Å för att vi så gärna ville över till den turkiska sidan först fick vi inte mkt tid på grekiska. Å med min vanliga otur så va de så klart ingen bra shopping i turkland men gott om fina affärer i grekland. OHH va jag ångrar mig. Så som jag e så kan jag tänka på de där & ångra mig länge, länge. Men i mon ska jag å Alex på en shoppingtur i Ayia så hoppas på bättre tur där!


Sen kom vi hem!

Drinkar & annan dricka på ballkongen & lite boll lek innan dinner!

         



Sen fixade jag Elins hår. Locki locki locki!

    

Sen va de käk & dricka. Fint när man bara kan gå å hämta sådär.

    

    

Sen va de papegojshow, vilket faktiskt va rätt kul. Mkt roligare än de låter.

    





I mon är det volleyboll, havet - nissi beach & förhoppningsvis massa sol.
På kvällen tänkte jag & Alex göra Ayia osäkert :P

GOD NATT!



Kommentarer
Postat av: erica

sååååå. blev de inen shopping lr?

2009-04-10 @ 23:19:35
Postat av: P

Skickade en kyckling till förra inlägget den såg bra ut då , men den blev väl så där.......

Sol o fint här idag

2009-04-11 @ 18:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0