Lördag kväll i Rom



Jag slocknade i mammas & pappas säng så fort vi kom tillbaka från hotellet efter vår upptäcktsfärd igår. En PN va välbehövligt. Jag piggnade till & Erica mådde bättre. Då drog vi ut på äventyr alla fyra!

Mot området Trastevere. Vi hade kollat upp en restaurang som skulle servera den bästa carbonaran & alla som känner mig vet att jag är frälst i utomlands (italiensk, spansk, cypriotisk typ) carbonara. Inget bord ledigt. BUU. Vi tog första bästa stället bredvid & höll tummarna. Jag blev besviken. Typsikt. Än så länge ligger fortfarande den mozarellagratinerade carbonaran i Malaga på topp :P






Födelsedagsbarnet :)







När vi käkat klart gick vi för att leta upp en av världens tio bästa barer enligt Corriere della Sera (va nu det är för något). Vi hittade.. & blev besvikna. haha. Drinkarna va sjyssta.. Men lokalen. En ombyggd verkstad (kan bli grymt coolt) som dom inte lyckats så bra med. Kanske mest för att det va skitigt. Det va iaf lång kö & mycket folk.. Så här går den tydligen hem. Kul å varit där.













Sen pinnade vi hemåt. Jag somnade som en stock (igen) i våra sköna sängar!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0