Dö på jobbet? eller helst innan...



Har jobbat 9-20 idag. Å jag är inte van.
Så nu svider mina ögon, å jag hade hemska skor (ont i fötterna) så jag försökte sitta så mkt som möjligt. Då spänner jag axlarna istället så nu har jag ont där me. kul. nä! Tacka för att jag har ett riktigt roligt jobb!!


Jag tänker tillbaka på de där jobbtillfällerna när man vill dö.

* Mitt längsta pass (& det som servitris, vilket betyder en hel del gång & spring) på 22,5 timmar.
* När jag kommer hem från jobbet 04.00 & ställer klockan på 06.00 för att återigen jobba.
* När jag på en vecka jobbade ihop 90 timmar.
* När mina fötter gått näst intill sönder så fort jag nuddar golvet på morgonen (då efter för mkt jobb på hårt golv & dåliga skor)
* När mamma kommit upp till mig för att nästan bara städa min lägenhet då jag varken hade kraft eller tid & blev deppiga av hur det såg ut dom få timmar jag va hemma.

Å allt ihop på ett å samma ställe. Gissa var?


Men jag är väl inte ensam om dessa arbetstider. To bad.. För de där e inte OK!



Å jag har ändå rätt å gnälla tycker jag.
Men som sagt. Jag gillar läget nu. Frisör is the shit!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0