Som sagt

så hoppas vi på loppisbord på lördag.


Nog för att man får stiga upp tidigt.. men att bli av med alla lådor e guld värt. Lite extra cash i kassan sitter inte heller fel. För vi vill shoppa kläder & bli klara med inredningen här hemma. De står lixom still. Å har gjort de i typ ett år. Puh. Men jo... vi e på väg iaf.


Har precis rensat ur min garderob. IGEN. Spelar ingen roll hur många gånger man rensar.. de finns ändå sånt kvar som man inte använder. Jag e sämst på att slänga. De finns ju så mycket historia bakom varje plagg. När man köpt det, när man använt det osv. Som nu tex. Nu har jag rensat bort linnet jag hade på studenten, boleron som jag hade på mig när jag träffade Ola på högland, klänningen jag bar när jag fick upp ögonen för Alex för första gången, tunikan som har varit full på tequila tillsammans med mig & emmy, linnet som fick va me om roligaste handbollsfesterna med mörrum osv. Jag kan ändå se tillbaka på något med nästan alla plagg. Å de känns ju surt å kasat bort. Men var fan ska jag bevara allt?


När jag skaffar hus (för nån gång ska man väl göra de) ska jag bygga ett litet hus bredvid det stora där jag kan förvara alla mina kläder osv som jag inte använder eller tycker om längre. För nu när jag visar upp mina inköp för mamma eller kikar runt på stan med henne så säger hon nästan alltid att "En sån hade jag innan". Jaha???? Varför har du slängt det? Då har jag alltid sagt att jag ska spara alla mina kläder så mina barn kan använda dom sen (trenderna kommer ju igen). Men nej. Jag bryter alltså mitt löfte.


Denna gången har jag renset med hjärnan & inte hjärtat. Känns lite måste jag säga!





Förövrigt ska vi ha nån typ av avslutningsmiddag för E (som jag nu tar över efter på The Look) på piren i mon.
8glas för fint käk & rött vin. De ser jag fram emot! Håller alla mina tummar för fint väder!






Kommentarer
Postat av: Mamma

Roligare med nytt än det gamla ;). Men det kan bli dyrt så handla med hjärna med och inte med hjärtat.



Lycka till på loppisen så det blir lite klirr i kistan.

2009-05-15 @ 06:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0