I´m such a bitch!



Född i oxens tecken. I kinesiska åren me för den delen. Envis. Yes box.
Det började redan när jag va liten. 1½ å jag skulle bestämt själv välja vilka kläder som passade för dagen. Fick ofta bakslag & mamma & pappa visade vilka som bestämde. På ett bra sätt så klart. Men en gång när pappa inte orkade tjabba emot blev jag överlycklig. 1 år å 8 månader å vi skulle hälsa på mamma & erica på bb. Det va strumpbyxor bak å fram. Tröja ut å in & alla mönster som man kan komma på i en härlig blandning. Då va jag glad.
Jag har också lyckats låsa ute mamma när jag va 1½. Passade på när hon hämtade posten i morgonrocken. Hon fick gå in till grannen & ringa hem pappa från jobbet medans jag så glatt stog innanför fönstret, vinkade & vägrade låsa upp.
Jag vägrade åka skridskor om jag inte fick ett par blåa. Sagt & gjort. Mina vita fina skridskor fick målas blåa å sen åkte jag som en prinsessa.


Det finns många historier. Å jag kommer såklart inte ihåg allt. Återberättat av diverse familjemedlemmer.
Å jag e fortfarande lika envis. Förr slängde jag mig på golvet å skrek. Nu blir jag sur. Blir det inte som jag vill.. Då jävlar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0