Livet är en fest

JA. de e sommar. forgive me!



i helgen har jag jobbat. Å i lördags kväll va de party hos Lotta. Hon hade fixat å donat en massa. Bjussade på god paj, snacks, massa läskande frukt & starka cosmopolitan. Å så lirade vi spel. Kul spel. Allt blir så knas å galet i stundens hetta. Jag hade tankarna på söndagen å jobb så drog mig hemåt vid 24 tiden när hälften av gänget fortsatte festen på Karlssons.

         

         

         


Söndagen va en trött dag.


Å jag jobbade måndag me. Alex ringde å frågade om vi inte kunde käka på piren. Njaa. Jag tyckte att tisdag va ett bättre allternativ. Jag jobbade till 18 istället för 20 å så va vi båda lediga på onsdagen (idag). Men Han va sååå sugen nu sa han. Vi diskuterade lite å snäll som jag e så gick jag med på piren dirr efter jobbet. Hann hem å tog en snabbdusch sminkade på lite å bytte kläder. Skkkyyynnda dig skrek Alex alldeles för många gånger. Så vi kom ner dit vid 21 tiden (fytusan va bra jobbat av mig). Gick runt å kikade på menyerna. Alex tyckte hela tiden att vi skulle titta på nästa ställe.. han nöjde sig lixom inte. Utan att egentligen läsa. För de gjorde han inte.. han kollade knappt. Å nu förstår jag varför.. För när vi gick tillbaka efter att ha kollat på allas smaker så mötte vi Dajjen & Johan. Jaaa. De va därför de va så viktigt att vi skulle käka på piren just ikväll.. de va därför vi hade så bråttom å de va därför Alex inte brydde sig om menyerna utan tittade mer runt omkring. För Dajjen å hennes pojkvän va på semester i Jkpg. Chockad jag blev. Först lite besviken... Tänkte.. Jaha. E ni i Jönköping utan att höra av er? Va e de för stil. Men sen kom jag på att de va en liten surprise! Å gud så trevligt. God mat. I looove 8 glas! Å fint sällskap. Nice nice!

    

         



Å snart måste vi åka ner till Malmö/Höör å hälsa på me!


Idag har vi varit lediga. Båda två (kors i taket). Så vi sov till halv 12. Fyyy va skönt de va. För de va de första jag tänkte när jag vaknade igår.. att "Imorgon ska jag sova lääänge". Sen åkte vi runt å grejade massa ärenden. Arbetsförmedlingen.. vilket inte alls är roligt. Men nödvändigt. Vi har köpt nya sängbordslampor. Fina e dom. Å så krukor till sovrums fönstret. Å nya sandaler till mig. De va på tiden vill jag lova! Å så lite andra små ärenden.

    





Nu funderar vi på vin på piren eller bio. Kanske va kvar hemma?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0