Att inte se


Sjukaste känslan i förgår natt.

Jag jobbade natten. Sovande jour that is. Alltid minst en uppstigning & i förgår var det dags vid 4 tiden.

Jag blir ropad på, vaknar som vanligt & går in till min brukares rum. Helt plötsligt börjar jag svettas som fan. Inte lite kallsvett utan träningssvett. Det rann av mig. Min mage blev helt skum och jag mådde illa som under magsjuka. Det blev suddigt framför mina ögon. Ni vet sådär när man får blinka några gånger för att se.. Tills det inte hjälpte längre. Jag såg ingenting. Inte svart.. Utan grått, mörkgrått som en gegga utan konturer i några minuter. Förmodligen det läskigaste jag varit med om. Blind för en stund.

Synen kom tillbaka. Jag halvsprang in till mitt rum och la mig i sängen. Tänkte att nu kommer jag spy ner hela sängen.. Men min kropp funkade lixom inte. Mina ben bar mig inte. Sen är det svart.

Vaknade upp när klockan ringde och kände mig lika pigg (????!!!) som vanligt.

Skumt!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var troligen att stress som du utsatts för den senaste tiden som visade sig. Det med synen var lite som jag fick. Var rädd om dig för det finns bara en Rebecca "Eppoj" Ronnysdother och henne vill vi ha kvar ...

Älskar dig!

2012-03-17 @ 12:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0