Hemska osanningar på natten


I natt drömde jag det värsta.. någonsin tror jag.

Jag & min familj kommer hem till farmor på julafton. Där finns ingen gran, inga julsaker, inga stjärnor eller stakar. Sådär tomt & kallt som det är på vintern om man inte myser till det med ljus & julpynt.

Farmor hade bestämt att vi inte skulle ha något julbord i år. Mackor, köttbullar & ägghalvor fick räcka.

Jag va ledsen & lite trött så gick & la mig för att vila innan resten av släkten skulle dyka upp. Ja, i drömmen va vi först på plats (kors i taket).

Sen vaknar jag (i drömmen) när hela släkten hunnit både komma & sticka igen. Jag missade dom.

Så.. Min julafton spenderades utan julpynt & gran, utan julmat & utan släkten.

Jag va ledsen när jag vaknade.. & lättad när jag insåg att det inte va sant!


Jag & fina farmor


Kommentarer
Postat av: mathilde

Du kan vara lugn,släkt kommer det att finnas i mängder.Och vi går inte i första taget :)

2011-12-05 @ 21:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0