Tack Flax


Det va ju kräftis i lördags. Jag skulle jobbat i söndags men lyckades byta bort. Å tur va de för de va en grymt lyckad fest. Älskar blandningen av människor men på ett mer personligt plan än en vanlig utekväll. 90 pers va vi som krängde kräftor & paj, drack vin & snaps (tro det eller ej, men jag tackade nej), kissade i skogen, discodansade sönder våra fötter, kramades, skrattade osv. Flax är en underbar festfixare. Hon å många andra lägger ner sjukt mkt tid för att allt ska funka.. å jag är lite glad att det inte är jag längre. been there done that. Men tacksam, otroligt tacksam!

Jag undrar lite såhär i efterhand varför jag aldrig är på festivaler. Jag älskar ju den typen av fest. Som Eksjöbeach eller liknande. Alla är glada & har samma intressen, det är fest till tidig morgon (jag skrev mitt sista sms 07.10 i söndags morse så antar att jag va uppe tills dess), alla sover på samma ställe & vaknar upp ihop, man skrattar lite å påminner varandra om gårdagen. Älskar kollektivet. Jag har sagt det innan men jag blir bara mer & mer sugen. Jag får alltid lite ångest när jag lämnar. Helst ville jag bara ligga i gräset, under solen & dricka cola i hop med gamla & nya vänner. Retas lite för dans, hångel el konstiga meningar från gårdagen. Den typ av mys älskar jag. Tanken på att det är ett helt år till nästa gång gör mig lite ledsen. Det finns människor där som jag bara träffar en gång om året, som jag egentligen inte känner, men som hör till Ruders Haga & som får festerna där sjukt bra. 

Den finns kvar. Ångesten. Men i natt va vi 6 pers i vår lägenhet. Det är fint.

Som helhet så älskar jag väl det vänliga & kompiskänslan med folk man egentligen inte känner. Där ute i Mullsjö blir vi ett. 90 pers som blir ett. Det är härligt & jag blir glad i hjärtat! Sa jag att jag vill tillbaka?


Huvudbonad är ett måste. Jag körde guldhjälm. Bra!

Resten av bilderna finns på FB. Å senare ska jag bjuda på filmer. Gitarr & sång klockan 06.00. Fint!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0