I´m.in.touch.with.you´re.world



Det har varit festival i Älvdalen i helgen. Jag tror att hela Sveriges alla raggare har varit här. Kanske är det till å med så att hela Älvdalens befolkning har raggarblod i sig.

Det är inga smygraggare vi pratar om.
Här går alla all in. Frisyrer (vilket jag såklart tycker är rätt roligt), bilar, musik, kläder osv.

Vi har sett t-shirtar med texter som "Fuck you I drive a Volvo", "Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen", "Raggar kungen", "Ledsen tjejer men ikväll är jag bara ute för att dricka öl" & "Raggare på stan".
Det spelas Björn Rosenström, Eddie Meduza & refränger som går "gaasen i botten, gaaasen i botten".
Vi blev vittnen till en rolig konversation: 7 åring till 3 åring i vagn: "haha, du är en riktig raggare du"


Men. Jag gillar det. Inte ett bråk eller några hårda ord. För alla va här av samma anledning: Bilar, öl & en trevlig helg. Härlig stämning så att säga. Jag blev bjuden på mat av en random snubbe & folk är väldigt öppna & trevliga. Å jag ska inte sticka under stol med att tom jag har blivit lite mer bilintresserad under helgen. Vi har sett en hel del coola vagnar.


Det va i helgen det. Nu är Älvdalen helt dött igen. Jag får lite svårt att andas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0