Vattenmelon




Ikväll ska vi som sagt grilla. Va precis uppe på Coop för lite inhandling av mat. Jag tyckte bestämt att vi skulle köpa en vattenmelon. (grillat & melon e väl fin fint?). När vi kom fram till fruktområdet fanns där riktigt fina (ihåliga) meloner & för bara 9,90 :- kilot. Niiicce!! Så jag plockar upp den som ser bäst ut, lägger han under armen å ska gå därifrån.. Då slinter den jävlen å ramla bakåt! Jag hinner tänka: gå inte sönder, hoppas den inte går sönder, snälla snälla gå inte sönder. Som i slow motion faller melonen ner mot golvet.. & splash!! melonvätskan sipprar ut & frukten spräcks. Whoups. Först då märker jag hur många andra som också ska handla frukt just i detta ögonblick (hade det inte varit så mycket folk hade jag såklart tagit ett kort)  Jag kollar upp på Alex å han småflinar lite. Vi tar snabbt en ny å denna gången gör jag plats i korgen. Pinsamt.

Sen kommer vi fram i kassan. Jag betalar för potatissallad, melon & en påse jordnötsringar.
Kassörskan: 165:-
Jag: Meeen.. melonen kostar 9,90 kr kilot.
Kassörskan: Det är bara om man har medmera kort. Har du det?
Jag: Nääee.
Kassörskan: Vill du ha den ändå? Annars kan jag ta bort den.
Jag: Men vad kostar bara melonen nu då?
Kassörskan: 130 kr
Jag: Va? Nej då skippar vi den.


Nu har jag varit på netto å köpt annanas & vindruvor istället!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Där skulle man ha velat vara med ;D

2009-05-16 @ 16:00:32
Postat av: erica

haller med mamma! hahaha! typiskt mig egentlitgen. men sinnes va dyrt for melonen!

2009-05-17 @ 18:42:14
Postat av: Tommy

HAHAHA!:D Fyffan vad dyrt det vart med melonen!! Det kan inte vara sant....vem vill köpa melon nu lixom. VA?! Är det GULD innuti eller. Eller så såg de när du kraschade melonen!;)

2009-05-18 @ 20:05:00
URL: http://lauden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0