Migrän



Ja för runt lunchtid på jobbet började huvudvärken komma krypandes. Jag började må illa & bli lite smått yr. Så där står jag med 5 kunder kvar å klippa. & hur mkt jag än försöker å va glad, trevlig & prata på gick de inge vidare. Kunderna blev nöjda med frisyrerna iaf & det fick räcka. Jag ville bara hem. Migrän är inte å leka med för er som aldrig haft. Vanlig huvudvärk är a pice of cake jämfört. Fick fitt första migrän anfall när jag va 2,5 år. Doktorn trodde på hjärnskakning. Sen körde de på. Lagom ofta. Å jag spydde som en gris varje gång. Sen började jag med idrott & andra aktiviteter. Efter varje cup, scoutläger eller liknande slog det ut. Det va då spänningarna släppte. Vitlök & lakrits va bovar också. Sen växte det bort trodde jag. Har inte haft mer än ett eller två anfall sedan högstadiet. Men nu va det alltså dags igen. Jag vet att tabletter + sova brukar va en vinnande kombination för min del. Att hitta en ok skön position är däremot svårt. Det känns som om huvudet ska sprängas vilken sekund som helst. Men jag lyckades tillslut & vaknade nån timme senare med mindre ont. Idag är den helt borta. Fyyy. Jag vill inte ens utsätta min värsta fiende för migrän. Kan det varit spänningarna för två nya jobb? Eller kan massagen ha påverkat? I don´t know! Vet bara att jag inte vill ha tillbaka skiten!







Kommentarer
Postat av: jalde

Usch då! Kommer ihåg dina anfall efter handbollen Beccs! Tyckte alltid så synd om dig. Hemskt! Hoppas du mår bättre nu då. Kramar!

2009-05-01 @ 19:59:14
URL: http://taini.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0