Konsten att parkera


Innan kostade det 20 kr / dygnet på rätt många ställen i Jkpg. Överkomligt pris tycker jag. Men nu har dom höjt. & det är inte lite heller. 100% till 40 kr. Man blir ju ruinerad.
Jag & Alex har iaf löst parkeringen på ett annat smart sätt. Smålandsbanken! Där har dom gratis kundparkering & nästan allatid lediga platser.


Men så kom det vi väntat på:


Denna parkering är avsedd
ENDAST
för Smålandsbankens 
kunder på besök hos oss!

Överträdelse beviras

Med vänlig hälsning
Smålandsbanken



Då va det bara att hoppa på bussen igen.
Vilket inte alls är fel. Förrutom att:

*Det är en bit att gå ( för det mesta springa eftersom jag alltid är sen)
*Det händer att chauffören missar att man ens står där & bara kör förbi.
*Ibland dyker bussen inte ens upp & jag kommer för sent till jobbet.
*Ofta blir man irriterad på alla som sitter med sina väskor på sätet bredvid så tanterna får stå.
Försöker hitta något bra.




Sen efter relaxen i lördags åkte vi till a6 endast för att Alex skulle byta ett spel. Det tog max 5 minuter. Lat som man är vill man ha den närmsta parkeringen. kändes som 100tals lediga handikappsparkeringar.. så vi tänker. det kan väl inte göra något. 4 minuter & 45 sekunder senare när vi kommer tillbaka sitter det en bot på rutan. 600 spänn! Jävla skit! Lätt inte värt de! & det värsta av allt.. dom måste kollat på oss när vi parkerad & tatt oss dirr. Fy!








Kommentarer
Postat av: Emma

Yo! Jag har utmanat dig på min blogg. Hoppas allt är bra med fröken!

Puss

2009-02-03 @ 13:01:43
URL: http://emmamartensson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Värsta med felparkeringar är att det blir markerat på mej. Men ni är allt bra lata ibland ;)

2009-02-03 @ 15:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0