Jag ljög..


Jag lipar visst. Men inte på samma sätt.
Istället för floder, påsar under ögonen & vakna nätter gråter jag nu en tår eller två.
Det handlar om glädje, saknad, påminnelse  eller medkänsla.




När Emma tar micken & sjunger för
bonde Magnus på deras bröllop.

När jag drömmer hemskheter
om min familj eller andra nära.

När jag ser på handboll.
Tv eller i verklighet.
När idol Anna sjunger Have a heart.
Både första, andra & trejde gången.



När en kund kommer tillbaka,
kramar om mig & säger att hon aldrig
varit så nöjd innan. runt 70 år.

                   När jag hör om sjukdommar som
                  drabbar & inser att mina nära också
                    kan drabbas. Att jag än så länge
                    haft sån tur.




Det är tårar på annat sätt.
Jag är inte alls känslokall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0