Dumt & äckligt

eller i en annan ordning.



Satt mitt över en skum man på bussen idag. Industriarbetare av byxorna att döma. Säkert rökare för 35 året i rad. Hyn & den äckliga hostan vittnar för de. Mitt i all slemhosta lägger han av ett rap. Skulle jag behöva rapa mitt bland folk skulle jag kämpa imot (om jag inte sitter på ett café på a6 med familjen & på någon sätt tror att jag är hemma), hålla handen för munnen & vända mig bort från andra. Mannen på bussen tar i stället sin ihoprullade reklamtidning om Visingsö & sätter vid munnen så ett eko uppstår. Förstärker alltså rapet.
Jag tänker: OH NO. Pinsamt för honom. Han glömde att han va på bussen eller märkte inte att han skulle rapa å så blev det så högt. Men då nästan direkt efter lägger han av ett ännu högra rep & sätter dit tidningen igen. UHHR!




Alex ringer till mitt jobb:

Jag: - Hej. Jag kan inte prata nu. Jag har en kund.
Alex:- Okej, Jag skulle bara säg att det va ju den riktigta Uggla ni träffade ute.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0